تاریخ : 1402/06/08



سخنگوی شورای شهر محمدشهر تصریح کرد: در شرایطی که استان البرز به آب نیاز دارد  استان تهران بیشترین سهم از سدهای استان البرز را برداشت می‌کند.

وی در خصوص رفع کمبود آب در محمدشهر گفت: با لوله گذاری حدود ۵ کیلومتر از جنوب کرج به محمدشهر، می تواند مشکل آب شهر را حل کرد و این در حالی است که آب تصفیه شده در نزدیکی اتحادیه کامیونداران و ترمینال است.

وی در ادامه این نشست افزود: شورای اسلامی استان البرز یکی از شوراهای برتر کشور است که پیگیر بسیاری از مشکلات در استان بوده ، اما با تمام این تلاش‌ها همچنان مشکلات استان البرز زیاد است.

نائب رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به مشکلات تردد در مسیر ورود و خروج جاده کرج_چالوس بیان  کرد: مردم ساکن در این منطقه با این شرایط دغدغه‌های زیادی دارند و نسبت به یکطرفه شدن جاده در بعضی روزها، گلایه مند هستند. ساکنان انتظار دارند این مشکل حل شود اما چون این تصمیم از ابتدای پل بیلقان به صورت کشوری صادر می‌شود به رغم ساخت و راه اندازی بزرگراه تهران شمال ، همچنان یکطرفه شدن جاده ساکنان منطقه را در استان البرز دچار مشکل می‌کند.

مهرزاد در ارتباط با عقب بودن بحث ساخت کمربندی های سطح استان نسبت به سایر استان‌ها، اظهار داشت : در استان‌های شمال کشور برای هر شهر ۵٠ تا ۶٠ هزار نفری، احداث به موقع یک کمربندی، تردد را به بیرون شهر هدایت می‌کند اما در استان البرز ، اغلب شهرها از داشتن مسیر کمربندی، محروم هستند.

سخنگوی شورای شهر محمدشهر در پایان گفت: استان البرز گلوگاه بسیاری از استان‌های دیگر است و ورودی بسیاری از استان‌ها از البرز انجام می‌شود و انتظار می‌رفت حداقل طی دو دهه گذشته در ارتباط با مسیرهای تردد استان تدابیر لازم اتخاذ می‌شد. اما در حال حاضر نمی‌توان استان البرز را با همین شرایط رها کرد و نیاز است ردیف بودجه‌های لازم برای استان فعال و احداث آنها پیگیری شود چراکه این مهم، نیاز استان است.