تاریخ : 1402/05/24



شهردارمحمدشهر در ادامه به موفقیت های مدیریت شهری در دوسال گذشته اشاره کرد و گفت: در سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهر محمدشهر در مباحث فرهنگی در استان البرز به عنوان شهر برتر انتخاب شد و بنده به عنوان نماینده شهر لوح تقدیر را از استاندار محترم البرز دریافت کردم.

حسن زاده در ادامه افزود: شورای اسلامی شهر محمدشهر نیز در مراسم سالروز بزرگداشت روز شوراها که در تالار شهیدان نژاد فلاح کرج برگزار شد تجلیل و به عنوان شورای نمونه استان البرز معرفی شد.

از همه اعضای محترم شورای اسلامی محمد شهر که این اتفاق ارزشمند را رقم زدند تشکر و تقدیر می‌کنم.

 شهردار محمدشهر در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۲ این شهر توضیح داد:بودجه امسال محمدشهر ۵۴۷ میلیارد تومان می‌باشد که از این مبلغ بودجه ۵۰ درصد سهم بودجه جاری و ۵۰ درصد باقیمانده بودجه عمرانی شهر است.

وی در ادامه بیان کرد: براساس تصمیماتی که در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر صورت پذیرفت نیاز های عبور و مرور شهری مشخص شد. براساس ابلاغی که در مجموعه شورای شهر صورت پذیرفت، فعالیتهای حوزه عملیات عمرانی شامل زیباسازی،جدول گذاری،آسفالت معابر و هدایت آب های سطحی مشخص و عملیات آن آغاز شد.

شهردار محمدشهر در ادامه به برخی از شاخصه های مهم عمرانی که در بودجه ۱۴۰۲ دیده شده است اشاره کرد و گفت: میتوان به شاخصه های مهمی همچون روشنایی پارک های سطح شهر با اعتبار ۳ میلیارد تومان، بهسازی و خرید تجهیزات میادین سطح شهر با اعتبار ۳ میلیارد تومان، حفظ و نگهداری پارک آزادگان با اعتبار ۵ میلیارد تومان ، احداث پارک های جدید با اعتبار ۴ میلیارد تومان ، اجاره ماشین آلات حمل زباله به میزان ۱۵ میلیارد تومان ، خرید تجهیزات آتش نشانی ۵ میلیارد تومان ، بهسازی آسفالت سطح شهر در حریم و محدوده ۳۰ میلیارد تومان ، زیباسازی معابر سطح شهر ۸ میلیارد تومان ، نصب تابلو ترافیک ۲ میلیارد تومان ، خط کشی معابر سطح شهر ۳ میلیارد تومان و..... اشاره کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: یکی از اهداف اصلی ما در دوره ششم ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهر محمدشهراست. در جهت تأمین منابع درآمد پایدار با اعضای محترم شورای شهر قراری گذاشتیم که به لطف خداوند در پایان دوره ۴ ساله حدود ۸ منبع درآمدی پایدار برای شهر ایجاد کنیم.

حسن زاده در رابطه با پروژه های تامین منابع درآمد پایدار در شهر محمدشهر توضیح داد: ۵ پروژه در راستای درآمد پایدار در شهر محمدشهر شروع شده است که در سال گذشته بخشی از اعتبار آن تخصیص داده شده و همچنین برای سال جدید نیز اعتباراتی برای این امر در نظر گرفته ایم.

 شهردار محمدشهر در ادامه توضیحات قبلی اضافه کرد: پروژه اول در حوزه درآمد پایدار احداث پارکینگ طبقاتی در محمدشهر در ۵ طبقه و با ظرفیت ۱۵۰ خودرو و حدود ۷۰۰ متر بنای تجاری می‌باشد که ۲۹ میلیارد برای فاز اول پروژه کنار گذاشته ایم و پیمانکار در حال حاضر مشغول به کار است. پروژه بعدی بازارچه غذا در محله جعفر آباد است که حدود یک ماه دیگر از نظر عمرانی به سرانجام می‌رسد و بخش بعدی این پروژه جذب سرمایه گذار است.

وی اضافه کرد: پروژه سوم بازارچه نارنج در محله ولد آباد است که فاز اول آن از سال گذشته شروع شده و حدود ۵۰ غرفه را تأمین خواهیم کرد که انشاالله تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

پروژه چهارم یک بازارچه مشارکتی در حال احداث هست که اعتبار مشارکت آن ۱۷۰ میلیارد تومان پیش بینی شده و به صورت مشارکتی با بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.

پروژه پنجم احداث بازارچه میوه و تره بار است که در سال ۱۴۰۲ آنرا شروع کرده ایم که واقع در محله جعفر آباد است و انتظار داریم ظرف ۱۸ ماه آینده تکمیل شود و اکنون در شرف انتخاب پیمانکار آن هستیم.

حسن زاده بیان کرد: در مجموع این چند پروژه حدود ۳۰ هزار متر مربع بنای تجاری را به خودش اختصاص می‌دهد که علاوه بر نقش درآمدی پایدار، موضوع ایجاد شغل و اشتغال را میتواند بصورت محسوس ایجاد کند.

شهردار محمدشهر در پایان گفت: در راستای مشارکت در نهضت مدرسه سازی نیز از سال ۱۴۰۰ تا به امروز حدود ۱۴ هزار مترمربع زمین جهت ساخت فضای آموزشی به اداره کل آموزش پرورش واگذار شده است و تمامی انها با مدیریت استاندار محترم و مشارکت خیرین عزیز در حال ساخت می باشد.