تاریخ : 1401/08/04



به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر محمدشهر، غفور قاسم پور فرماندار شهرستان کرج در ابتدای حضور خود در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شهری محمدشهر در پشتیبانی و حمایت از حافظان امنیت و آسایش مردم، گفت: انصافا اعضای شورا و شهردار محمدشهر همیشه در همه عرصه ها همراه و هماهنگ با دستگاه های استانی و شهرستانی بوده اند.

وی افزود: من در این جلسه حاضر شدم تا اولاً پیام تسلیت خودم را به جهت درگذشت مادر گرامی آقای قدیانلو عضو محترم شورا خدمتشان تقدیم کنم و ثانیاً جلسه هم اندیشی در خصوص موضوعات و مسائل مختلف شهری داشته باشیم و انشاالله بتوانیم چالش ها و مشکلاتی که مطرح میشود را بررسی و پیگیری نماییم.

فرماندار شهرستان کرج در ادامه محمدشهر را یکی از بهترین شهرهای شهرستان در حوزه مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: الحق و الانصاف مدیریت شهری محمدشهر در حوزه بررسی دقیق و فنی لوایح و تدوین مصوبات یکی از شهرهایی است که کمترین چالش را با فرمانداری دارد و امیدوارم که همین روند ادامه داشته باشد.

قاسمپور با اشاره به مشکلات اقتصادی در کشور و سختی کار شهرداری ها در وصول درآمدها خطاب به اعضای شورا گفت: مشکلات، خواسته ها و مطالبات را اولویت بندی کنید تا ابتدا اصلی ترین و واجب ترین آنها انجام شود و رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

در ادامه این جلسه تمامی اعضای شورا و شهردار محمدشهر به بیان بخشی از دغدغه ها، مطالبات و خواسته های شهروندان پرداختند و از فرماندار شهرستان کرج تقاضای پیگیری موضوعات مطروحه را داشتند.

 

از جمله مباحث و موضوعاتی که از سوی اعضای شورا و شهردار در این جلسه مطرح شد عبارتند از:

مطالبه مردم درخصوص شهرستان شدن محمدشهر، کمبود مدارس و عدم ساخت از سوی آموزش و پرورش علی رغم اختصاص زمین از طرف مدیریت شهری، بحث بازنگری طرح تفضیلی و تاثیر آن در ساخت و سازها و تخلفات ساختمانی، ترافیک تحمیلی از سمت کرج و عدم وجود کمربندی به سمت ماهدشت، کمبود اتوبوس و مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی، مهاجرپذیر بودن محمدشهر و تراکم جمعیتی بالا، معضلات آبفا و عدم اجرای فاضلاب شهری بدلیل نیاز به بودجه کلان، مشکل عدم صدور پروانه بر روی املاک قولنامه ای، بازنگری طرح جامع و کمبود مساحت محدوده قانونی و حریم شهر، کم کاری ها و همکاری نکردن ادارات کل ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش، رها بودن فضای مجازی و عدم نظارت بر آن، عدم نظارت بر نانوایی ها، عدم توجه پلیس راهور به ترافیک باوجود انعقاد تفاهم نامه جهت کمک از سوی مدیریت شهری، مشکل دفن اموات و عدم صدور مجوز جهت ایجاد قبرستان جدید و ...

در پایان فرماندار شهرستان کرج ضمن تقدیر از اعضای شورا و شهردار در خصوص بیان و انتقال دغدغه ها و مطالبات شهروندان، قول انجام مکاتبات لازم و پیگیری های ویژه در جلسات آتی به منظور حل بسیاری از مشکلات و موضوعات مطرح شده در این جلسه را داد.