تاریخ : 1401/07/18



به منظور بررسی موضوع احداث تصفیه خانه فاضلاب

جلسه مدیریت شهری محمدشهر با مسئولین آبفای استان و شهرستان برگزار شد

خبر محمدشهر: پنجاه و چهارمین جلسه رسمی ششمین دوره شورای اسلامی شهر محمدشهر به منظور بررسی لوایح ارسالی شهرداری و با محوریت بحث و بررسی و تصمیم گیری در مورد احداث تصفیه خانه فاضلاب لوکال محمدشهر با حضور مسئولین آبفای استان و شهرستان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر محمدشهر، این جلسه شامگاه یکشنبه 17 مهر با حضور تمامی اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار، معاون بهره برداری و توسعه طرح های فاضلاب اداره کل آب و فاضلاب استان البرز، مدیر آبفای شهرستان کرج و مدیر آبفای محمدشهر برگزار گردید.

در ابتدای جلسه محسن آجرلو رئیس شورای اسلامی شهر محمدشهر با اشاره به جلسه ای که مدیریت شهری چندین ماه قبل با حضور نمایندگان شهرستان کرج در مجلس و مدیرکل آب و فاضلاب استان برگزار کرد، عنوان کرد: مقرر گشته بود تا با توجه به مشکلات فاضلاب در محمدشهر تصفیه خانه لوکال(محلی) در دو نقطه از شهر احداث گردد.

در ادامه مهندس رمضانی معاون بهره برداری و توسعه طرح های فاضلاب اداره کل آب و فاضلاب استان البرز جزئیاتی را در مورد طرح تصفیه خانه فاضلاب محمدشهر ارائه کرد و گفت: طرح مذکور دارای 276 کیلومتر شبکه، 4 کیلومتر خط انتقال و نیازمند زمینی به مساحت 12 هکتار می باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح مورد بحث جهت اجرا نیازمند 966 میلیارد تومان بودجه می باشد گفت: با توجه به هزینه بسیار زیاد این طرح پیشنهاد شد تا تصفیه خانه فاضلاب به صورت لوکال(محلی) در مناطقی مانند ولدآباد و نصیرآباد که بیشترین مشکل را دارند احداث گردد.

این مسئول در ادامه از انجام طرح مطالعاتی و اخذ مجوزات لازم از مراجع بالادستی جهت انجام این پروژه خبر داد و تاکید کرد: اگر شورای شهر مصوبه ای در این رابطه به شهردار بدهد ما آمادگی داریم تا پس از امضای تفاهم نامه، کار احداث شبکه و لوله گذاری را آغاز کنیم.

در همین جلسه مهرداد حسن زاده شهردار محمدشهر با اشاره به بودجه بسیار زیادی که اجرای این طرح نیاز دارد، سوالات و ابهاماتی را در خصوص این پروژه مطرح کرد و گفت: به نظر من این کار نیاز به جلسات کارشناسی بیشتری دارد تا مزایا، معایب و ابعاد مختلف این طرح بررسی و تصمیم نهایی اتخاذ شود.

در پایان اعضای شورای اسلامی شهر محمدشهر که در طول این جلسه پیشنهادات و نظرات کارشناسی و پرسش های فنی درمورد طرح مذکور بیان کردند، ضمن اعلام رضایت کلی خود جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب محلی بیان داشتند: به منظور رفع ابهامات موجود این طرح، جلساتی را در روزهای آینده بین کارشناسان شهرداری و معاونت آب و فاضلاب استان البرز برگزار کرده و گزارش لازمه در این رابطه را تا دو هفته آینده به شورای شهر ارائه تا در اولین جلسه تصمیم نهایی در خصوص نحوه عملکرد در مورد طرح مذکور اتخاذ گردد.

* جهت مشاهده تصاویر این جلسه به بخش گالری یا گزارش تصویری مراجعه نمایید.