تاریخ : 1401/06/05



ریل گذاری شورای اسلامی شهر محمدشهر برای کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار
محمد اسکندری دبیر شورای اسلامی شهر محمدشهر، از آغاز ریل گذاری شورای اسلامی شهر محمدشهر برای کاهش وابستگی به درآمدهای ناپایدار خبر داد و تصویب احداث چند بازارچه محلی را اولین گام از نهضتِ درآمدزایی پایدار توصیف کرد.


محمد اسکندری با دعوت از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای مشارکت در سیاست های توسعه ای مدیریت شهری محمدشهر، گفت که نگرش ما در تعامل با سرمایه گذاران مبتنی بر بُرد بُرد خواهد بود؛ او احداث پارکینگ طبقاتی، مجتمع های رفاهی، بازارچه های خرید و فضاهای بازی را فرصت هایی در همین زمینه دانست.
عضو هیئت رئیسه دوره ششم شورای اسلامی محمدشهر با اشاره به بودجه 366 میلیارد تومانی شهرداری این شهر در سالِ 1401، گفت: در خوشبینانه ترین حالت صرفاً 200 میلیارد تومان از این رقم صرف هزینه های عمرانی و زیرساختی خواهد شد که با توجه به محرومیت ها و مشکلاتِ محلات اصلاً کافی نیست و نشان دهنده اتکایِ شهرداری به درآمدهای ناپایدار و مقطعی می باشد.
محمد اسکندری افزود: انتظار و مطالبهِ جدی ما نمایندگان مردم از شهرداری محمدشهر، حرکت به سمت آغاز پروژه های مشارکتی، جذب مشارکت بخش خصوصی و استفاده از توانِ سرمایه گذاران در جهت رشد سرانه های رفاهی و خدماتی است و در این مسیر از هیچ مساعدتی فروگذار نخواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش از تصویبِ احداث پارکینگ در بلوار شهید بهشتی، بازارچه مایحتاج عمومی در خیابان شهید برزگر، بازارچه عرضه غذا و مواد غذایی در پارک بزرگ شهر، بازارچه محلی در ولدآباد و... با سرجمع اعتبار چند ده میلیارد تومانی خبر داد و اظهار کرد: با ساختِ این پروژه ها و واگذاری آنها به بخش خصوصی جهت بهره برداری، شهرداری محمدشهر در بحث درآمدهای پایدار یک قدم به تحقق اهداف تبیین شده نزدیک تر خواهد شد.
دبیر شورای اسلامی محمدشهر عنوان کرد: البته عملکردِ مدیریت شهری به ویژه در بحث گرامیداشت و برگزاری مراسماتِ سطح شهر در مناسبت های ملی و مذهبی و برپایی جشنواره ها و رویدادهای هنری و فرهنگی بسیار پویا و خلاقانه بوده است و از طریق تقویت برندینگ شهری می توان نگاهِ سرمایه گذاران را به پتانسیل ها و استعدادهای شهر جهت سرمایه گذاری معطوف ساخت.
به گفته اسکندری، محمدشهر با هویتِ باغشهری و موقعیت ارتباطی مناسب و نزدیکی به تهران، کرج و فردیس و برخورداری از اراضی مطلوب و بافت جمعیتی جوان از پتانسیل بسیار خوبی برای راه اندازی بازارچه ها و مراکز رفاهی و خرید برخوردار است و مدیریت شهری نیز تمام قد از متقاضیان سرمایه گذاری حمایت می کند