تاریخ : 1401/02/30



تغییر نحوه محاسبه قیمت منطقه بندی در ماده صد شهرداری محمدشهر به نفع شهروندان
خبر محمدشهر: پس از ابلاغ P منطقه ای توسط سازمان امور مالیاتی و افزایش 360 درصدی ارزش معاملاتی در برخی مناطق، دکتر اکبری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر محمدشهر از تغییر نحوه محاسبه قیمت منطقه بندی در ماده صد شهرداری محمدشهر به نفع شهروندان خبر داد.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر محمدشهر در گفتگو با خبر محمدشهر گفت: برابر مصوبات سال 98 ارزش معاملاتی تبصره 11 قانون شهرداری ها بر اساس P منطقه ای در نظر گرفته شد که دلیل آن هم این بود که سازمان امور مالیاتی هر ساله P منطقه ای را با میزان افزایش آن به شهرداری اعلام می کند.
وی افزود: متاسفانه در سال 1401 با ابلاغ P منطقه ای توسط سازمان امور مالیاتی متوجه شدیم که افزایش بیش از حد و نامتعارفی داشته و بطور متوسط 120 درصد در کلیه مناطق افزایش داده اند و ضمنا تمام بلوک بندی های سالهای گذشته نیز تغییر کرده است لذا با سازمان امور مالیاتی نامه نگاری صورت گرفت اما پاسخ درخور و شایسته ای بدست نیامد.
دکتر اکبری عنوان کرد: پس از این اتفاق در کمیسیون برنامه و بودجه شورا تصمیم گرفته شد که بلوک بندی و قیمت منطقه بندی تبصره 11 ماده صد از بلوک بندی و ارزش معاملاتی سازمان امور مالیاتی جدا شود و بر همین اساس طی لایحه ای میزان قیمت منطقه بندی تبصره 11 ماده صد توسط شهرداری به شورا اعلام شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: لایحه مذکور ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر محمدشهر مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت و در نهایت جلسه فوق العاده شورا روز پنج شنبه 22 اردیبهشت 1401 تشکیل و لایحه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که در راستای صیانت از حق و حقوق مردم فهیم محمدشهر و جلوگیری از اجحاف و فشار اقتصادی مضاعف به سازندگان و همشهریان عزیز، در نهایت میزان افزایش جرائم تعدیل گردید و با ضریب افزایشی 40 درصد در واحدهای مسکونی و اداری و 70 درصد در واحدهای تجاری نسبت به سال قبل به تصویب رسید که در کمیسیون ماده صد ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
وی در پایان افزود: این در حالی است که اگر بر اساس قیمت های اعلامی سازمان امور مالیاتی(P) اقدام می شد افزایش حدود متوسط بین 120 تا 360 درصد را شاهد بودیم.