تاریخ : 1400/12/04



برگزاری اولین جلسه هماهنگی ستاد استقبال از بهار در محمدشهر

اولین جلسه هماهنگی ستاد استقبال از بهار 1401 با حضور شهردار، معاونین شهردار و روئسای کلانتری و راهور در سالن جلسات اداره فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری محمدشهر برگزار گردید.

به گزارش اداره روابط عمومی ، مهندس حسن زاده شهردار محمدشهر در ابتدای جلسه ضمن تاکید بر اهمیت موضوع آمادگی و مهیا کردن سطح شهر برای ورود به سال جدید و نوروز ۱۴۰۱ توضیح داد : همزمان با اجرای پروژه هایی عمرانی که هم اکنون مراحل پایانی خود را طی نموده و به زودی نیز آماده بهره برداری می گردند ستاد استقبال از بهار شهرداری از هفته گذشته با زیباسازی دیوار های فرسوده با نقاشی فعالیت خود را آغاز نموده و این جلسه به منظور هماهنگی بیشتر با دیگر دستگاه های خدمات رسان شهری می باشد.
شهردار محمدشهر در ادامه اولویت ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۱ را ارتقای زیبایی شهر و همچنین افزایش نشاط و شادابی میان شهروندان در آستانه سال نو دانست.

لازم به ذکر است ، از جمله اقداماتی که تا پایان سال در ستاد استقبال از بهار ۱۴۰۱ در دستور کار قرار گرفت می توان به خط کشی بلوار اصلی شهر، جمع آوری نخله ها از محلات ،لایروبی مجدد انهار با توجه به بارندگی های بهاری ،جمع آوری ماشینهای اسقاطی از سطح شهر ، آسفالت و لکه گیری معابر ، جمع آوری سگ های بلا صاحب، تعمیر دریچه ها ی منحولها ، رنگ آمیزی و تعمیر سطل های زباله ، افزایش زمان جمع آوری زباله ها از سطح شهر، برگزاری برنامه های فرهنگی شاد با توجه به فرارسیدن اعیاد شعبانیه و عیدنوروز ،رنگ آمیزی و شستشوی جداول ، برپایی دو ایستگاه نوروزی در ورودی و خروجی شهر ،پیشگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز در ایام تعطیل نوروز ،عدم صدور مجوز حفاری از ۱۵ اسفند ماه الی ۲۰ فروردین سال جدید ، کاشت گل و گیاه و برپایی سفره هفت سین ، رنگ آمیزی دیوار ها نازیبا با نقاشی ، نصب تابلو های علائم رانندگی ، تهیه بروشور های فرهنگی و توضیح آن بین شهروندان ، استقرار خودرو های امور شهر به صورت ویژه جهت تنظیم و مدیریت سدمعبر و تلاش بیشتر پلیس راهور در کاهش بار ترافیکی شهر در روز های پایانی سال اشاره کرد.
 

همه ساله به منظور استقبال از بهار و ایجاد فضای بصری زیبا در شهر اقداماتی چون تنظیف و رفت و روب محیط شهری، تسطیح زمین‌های بایر و جمع آوری نخاله‌های ساختمانی، رفع مشکلات عمرانی محلات، بهسازی و لکه گیری آسفالت معابر، کاشت گل‌های فصلی بهاره، رنگ آمیزی جداول سطح شهر، تأمین نظم و امنیت و... در دستور کار واحد‌های مختلف قرار می‌گیرد.

یکی از مهمترین اقدامات مربوط به طرح استقبال از بهار ساماندهی و ایجاد فضای بصری و محیطی زیبا در بوستان‌های و عرصه‌های سبز سطح شهر است که در این راستا پاکسازی کلیه پارک‌ها و فضای سبز معابر و میادین در دستور کار قرار گرفته است.