تاریخ : 1401/12/23



به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر محمدشهر، علی رسول زاده که به منظور بررسی روند تکمیل ساختمان پایگاه سوم اورژانس محمدشهر در جلسه رسمی روز یکشنبه 21 اسفندماه حضور یافته بود، وجود دو پایگاه اورژانس فعال و یک پایگاه در حال ساخت در محمدشهر را مرهون لطف و همراهی مدیریت شهری دانست.

معاون اجرایی اورژانس استان البرز در همین رابطه گفت: ما پس از اینکه مدیریت شهری محمدشهر زمینی به مساحت 488 متر مربع واقع در بلوار شهید صالحی را جهت ساخت پایگاه اورژانس اهدا کرد، با پیمانکار مربوطه جهت شروع کار قرارداد بستیم و پس از صرف اعتبار حدودا 500 میلیون تومانی متاسفانه با اتمام بودجه مواجه شدیم.

وی افزود: محمدشهر به دلیل تراکم جمعیتی بالا و ترافیک سنگین شدیداً نیازمند وجود پایگاه سوم جهت کاهش زمان امدادرسانی در ماموریت های شهری اورژانس 115 می باشد لذا از مدیریت شهری تقاضا داریم در تکمیل ساختمان پایگاه مذکور یاری رسان ما باشد.

رسول زاده عنوان کرد: ما طبق قولی که داده بودیم به محض تکمیل ساختمان پایگاه مذکور، علاوه بر یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز جهت امدادرسانی مستقر خواهیم کرد.

معاون اجرایی اورژانس استان البرز در همین جلسه جزئیات ماموریت های اورژانس 115 محمدشهر از ابتدای سال تا 21 اسفند 1401 را به شرح ذیل اعلام کرد:

تعداد کل ماموریت ها: 6625 مورد

تعداد تصادفی ها: 883 مورد

تعدا غیر تصادفی از قبیل ایست های قلبی و مغزی، تشنج و ... : 5742 مورد که همه این موارد توسط نیروهای خدوم اورژانس رسیدگی و انجام شده است و در صورت احداث ایستگاه اورژانس جنب پارک شهر زمان امدادرسانی اورژانس بسیار کمتر از وضع موجود خواهد بود .