تاریخ : 1401/08/23



*به گزارش روابط عمومی شهرداری محمد شهر * مهدی نژاد مسئول اتش نشانی و خدمات ایمنی اذعان کرد: شهروندان حتما از وسایل گازسوز ترموکوبل‌دار استفاده کنند. 

مهدی نژاد با بیان این که رعایت نکاتی ساده در استفاده از وسایل گازسوز آمار حوادث و خسارات جانی و مالی را کاهش می‌دهد، گفت: شهروندان حتما از وسایل گازسوز ترموکوبل دار استفاده کنند زیرا درصورت نشت، گاز را قطع می‌کند.

او می‌گوید: از عبور دادن لوله بخاری از داخل پنجره و تراس جدا خودداری کنید و از وسایل گازسوز در حمام استفاده نکنید. 
 رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری محمدشهرگفت: قرار دادن لوله بخاری داخل ظرف آب باور غلطی است زیرا اين موضوع ابدا باعث خروج مناسب گاز مونوکسید کربن نمی‌شود و در موارد متعددی باعث مسمومیت شده است.
 
او می‌گوید: شهروندان در زمان استفاده از وسایل گازسوز از داغ بودن لوله بخاری اطمینان حاصل کنند زیرا اگر لوله سرد باشد به معنای عدم خروج گاز مونوکسید کربن است. 
مهدی نژاد افزود: سردرد، احساس تلخی در انتهای گلو و احساس خواب‌آلودگی از علائم گازگرفتگی است در مواجهه با چنین علائمی فورا پنجره‌ها را بازبگذارید و *با اورژانس ۱۱۵ تماس* بگیرید. 
او با بیان این که طول شلنگ وسایل گازسوز نباید بیشتر از یک متر و بیست سانتی متر باشد، می‌گوید: ابتدا و انتهای شلنگ را با بست ببندید و از محکم بودن پیچ آن اطمینان حاصل کنید.