تاریخ : 1401/04/23



جلسه شورای اداری محمدشهر با موضوعات غدیر، عفاف و حجاب و ارائه خدمات به شهروندان
خبر محمدشهر: شورای اداری شهر محمدشهر با حضور امام جمعه و بسیاری از مدیران ادارات خدمات رسان به منظور بررسی مسائل و ارائه راهکار و برنامه درباره موضوعاتی همچون عید غدیر خم، هفته عفاف و حجاب و خدمات ادارات مختلف و تکریم ارباب رجوع در سالن جلسات شورای اسلامی شهر محمدشهر برگزار شد.


به گزارش خبر محمدشهر در این جلسه که به دعوت امام جمعه و به میزبانی ریاست شورای اسلامی شهر محمدشهر برگزار گردید، علاوه بر امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه جوادالائمه(ع)، رئیس دادسرای ناحیه 4 شهرستان کرج، رئیس شورا، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا و شهردار محمدشهر، مدیران و روئسای ادارات خدمات رسان همچون آبفا، برق، گاز، بخشداری مرکزی کرج، تبلیغات اسلامی شهرستان کرج، آموزش و پرورش، حوزه های بسیج برادران و خواهران، حوزه علمیه محمد رسول الله(ص)، بیمارستان امام حسین(ع)، کلانتری 25، سرکلانتری سوم کرج، ستاد یادواره شهدا، ستاد عتبات عالیات و ستاد نماز جمعه نیز حضور داشتند.
در این جلسه شورای اداری شهر محمدشهر در خصوص فرهنگ عفاف و حجاب و مشکلات بد حجابی و بی حجابی در جامعه و وجوب فرهنگ سازی، فعالیت بیشتر گروه‌های فرهنگی، نقش ادارات و نهادهای فرهنگی در این خصوص و تولید محتوا در فضای مجازی بحث و تبادل نظر شد.
تمامی مدیران حاضر در جلسه مذکور با تاکید بر عدم نتیجه بخش بودن اعمال زور و تهدید در موضوع حجاب و عفاف بر لزوم فرهنگ سازی و برخورد نرم اشاره کردند و راهکارهایی را در این زمینه ارائه نمودند.
در جلسه مذکور با اشاره به این موضوع که نباید فعالیت‌های حوزه عفاف و حجاب مقطعی و سطحی باشد و باید فعالیت‌های عمیق و دقیق باشد تا جامعه دچار خسران نشود، بر لزوم اجرای دستورالعمل ده گانه توسط تمامی ادارات، پاسداشت و تبلیغ مزایای حجاب، در نظر گرفتن آیتم های تشویقی برای پرسنل و ارباب رجوع، حضور گسترده و پررنگ تر افراد محجبه در سطح جامعه و ... تاکید شد.
همچنین تاکید شد تا ادارات مختلف در برگزاری جشن‌های مرتبط باعید غدیر و دهه امامت و ولایت و ارایه فضایل اخلاقی و معنوی امام علی(ع) اهتمام ویژه داشته باشند.
فراگیر سازی جشن های غدیر، بازخوانی ابعاد مختلف واقعه غدیر، تبیین جایگاه معرفتی ولایت و فلسفه امامت در آموزه های دینی بعنوان نعمت بزرگ الهی، نقش ولایت فقیه در تحکیم وحدت امت و ... از مهمترین اهداف برگزاری برنامه های دهه امامت و ولایت عنوان شد.
در طول برگزاری این جلسه برخی مدیران با اشاره به خدمات انجام شده توسط دستگاه های تحت نظرشان، برنامه های آینده خود به منظور ارائه خدمات و تکریم ارباب رجوع را تبیین نمودند.
یادآور می شود ویژه برنامه های متنوعی با همکاری ادارات مختلف در دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب در سطح محمدشهر برگزار می شود که طبخ 14 هزار پرس غذا جهت ایتام و اجتماع بزرگ بانوان محجبه در روز 23 تیرماه در بلوار دشت بهشت دو نمونه از مهم ترین آنها می باشند.

* جهت مشاهده تصاویر این جلسه به بخش گالری یا گزارش تصویری مراجعه نمایید.