تاریخ : 1401/02/18



مراسم افتتاح طرح بسته امنیت غذایی دانش آموزان در محمدشهر برگزار شد
خبر محمدشهر: طرح بسته امنیت غذایی(باغ) دانش آموزان مدارس کم برخوردار صبح امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش و استاندار البرز در مدرسه شهیدان اسدی لاری محمدشهر افتتاح شد.


به گزارش خبر محمدشهر، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که با حضور استاندار البرز، مدیرکل آموزش و پرورش، امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر محمدشهر و سایر مسئولین استانی و شهری برگزار گردید گفت: طرح بسته امنیت غذایی رایگان دانش آموزان امروز به صورت نمادین در استان البرز در منطقه محمدشهر کرج و استان سیستان و بلوچستان انجام شد.
وی افزود: طرح باغ دانش‌آموزان از مهر ماه سال ۱۴۰۱ برای ۳ میلیون دانش آموز در نظر گرفته شده است و انتظار داریم با کمک‌های بیشتر نهادها به ۵ میلیون نفر برسانیم و سال به سال ارتقا خواهد یافت.
وزیر آموزش و پرورش افزود: برای اجرای طرح باغ دانش‌آموزان حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه پیش‌بینی شده است.
طرح تغذیه رایگان دانش آموزی در مدرسه شهیدان اسدی لاری محمدشهر در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج آغاز شد و در این طرح ۹۷ مدرسه البرز در نواحی یک، سه و چهار کرج زیر پوشش تغذیه رایگان قرار گرفتند.
بزودی نیز تعدادی از مدارس کم برخوردار آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج به این طرح می‌پیوندند.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در قالب این طرح در بین دانش آموزان مدارس کم برخوردار به مدت ۱۰ وعده بسته غذایی رایگان که شامل شیر و نان غنی شده، خرما و گردو می‌باشد، توزیع می‌شود.
در این طرح، یک بسته با وعده غذایی ایمن و کامل برای دانش‌آموزان مناطق روستایی، عشایری و حاشیه شهر‌های مناطق محروم کشور پیش‌بینی شده است.
بخشی از اعتبار این طرح از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و باقی مانده آن نیز با همراهی خیران و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرا می‌شود.